مایکروسافت غول نرم‌افزاری دنیا به تازگی سرویس جدیدی را به نام “من چند ساله به نظر می‌رسم” راه اندازی کرده که می‌تونه از طریق عکس سن و جنسیت رو تعیین کنه. این سرویس از وب سایت how-old.net در اختیار عموم قرار گرفته و با استفاده از هش‌تگ #HowOldRobot معرفی شده.

با ورود به صفحه اصلی وب سایت how-old.net می‌تونید از یه تصویر پیش فرض برای تست سرویس استفاده کنید، یا عکس خودتون رو از طریق کامپیوتر ارسال کنید و یا با استفاده از جستجوی Bing شخص خاصی رو پیدا کرده و از تصویر اون برای تشخیص سن و جنسیت استفاده کنید.

تصویر علی ابوالحلاج با استفاده از سرویس How-Old.netمن اولین کاری که انجام دادم آپلود عکس شخصی خودم بود. به خوبی تونست سن و جنسیت رو تشخیص بده.

بعد از اول سعی کردم با تصاویر دیگه‌ای از خودم و سایر افرادی که سن‌شون رو می‌دونستم سرویس رو تست کردن و هر دفعه نتایج تغییر کرد. نکته جالب اینجا بود که در صورت استفاده از عینک دودی سن را بالاتر از سن واقعی نشون می‌داد. همچنین اگه توی عکس اخمو باشید بازهم سن‌تون رو بالاتر تشخیص می‌ده. کیفیت عکس اگر خیلی پایین باشه و شخص رو به دوربین نباشه هم روی نتیجه تاثیر میذاره.

توی وبلاگ تیم تحقیقاتی how-old.net اومده که کل عملیات توسط API های موجود در Azure Machine Learning Gallery پیاده سازی شده که این گالری شامل سرویس‌های هوشمندی نظیر تشخیص چهره و صدا و چندین سرویس جذاب دیگه از تیم تحقیقاتی مایکروسافت در مجموعه‌ای به نام Project Oxford هستن.

من دیگه زیاد وارد جزئیات نمی‌شم. خودتون برای تست این سرویس جالب مایکروسافت می‌تونید به وب سایت زیر مراجعه کنید:

how-old.net

3 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله